Sinds 2011 online Natuurlijk Beter Slapen
Wetenschappelijk onderbouwd
Verbetert uw slaap en gezondheid
WebwinkelKEURWorkshops
0
0
Sinds 2011 online Natuurlijk Beter Slapen
Wetenschappelijk onderbouwd
Verbetert uw slaap en gezondheid
Filters

Prijs

Tot

Merken

  • Toon meer
  • Toon minder

Slaap tijdens de zwangerschap

Slapeloosheid tijdens de zwangerschap komt vaak voor, maar met deze slaaptips helpen wij je graag om natuurlijk beter te slapen. Lees ze hier.

Veel vrouwen hebben tijdens de zwangerschap last van vermoeidheid en slaapproblemen. De hormonale veranderingen beïnvloeden ook het slapen. Misselijkheid, druk op de blaas, brandend maagzuur, krampen, kortademigheid en, niet te vergeten, de bewegingen van het kindje kunnen de slaap flink verstoren.

Veel vrouwen zijn bovendien emotioneel gevoeliger en minder stabiel. De zorgen, die ook vaak bij een zwangerschap horen kunnen dan ook voor slapeloze nachten zorgen. Gelukkig zijn deze problemen tijdelijk. Soms kan echter tijdens de zwangerschap of na de bevalling ook een langdurig slaapprobleem ontstaan.

Vermoeidheid tijdens de zwangerschap

Vooral in de eerste maanden van de zwangerschap hebben veel vrouwen last van slaperigheid. Dat komt vooral door de toegenomen productie van het hormoon progesteron. Hierdoor kan ook het slaapritme verstoord raken. Als het mogelijk is, kan een dutje overdag wonderen verrichten.

's Nachts wakker tijdens de zwangerschap

In de eerste maanden kan de groeiende foetus op de blaas drukken er ervoor zorgen dat je 's nachts wakker wordt en naar de wc moet. Vaak wordt dat na de derde maand wat beter omdat de baby dan minder op de blaas drukt. Tijdens de laatste 3 maanden van de zwangerschap neemt de druk op de blaas weer toe. Daarnaast zijn de bewegingen van de baby duidelijk te voelen. Sommige aanstaande moeder hebben 's nachts last van brandend maagzuur of krampen.

Rusteloze benen tijdens de zwangerschap

Veel vrouwen hebben tijdens de zwangerschap last van rusteloze benen, waardoor het slapen verstoord kan worden. De volgende tips kunnen helpen om de klachten te verlichten:

  • Beweeg overdag voldoende, maar niet te intensief (dat kan de klachten juist weer verergeren)
  • Masseer je benen
  • Neem een warm bad
  • Vermijd cafeïne
  • Rusteloze benen kunnen ook veroorzaakt worden door een ijzer- of vitaminetekort. Check met je verloskundige of dat bij jou het geval is en welke supplementen je dan eventueel kan gebruiken.

Lees meer over rusteloze benen

Slapeloosheid tijdens de zwangerschap

Ben je zwanger en heb je naast lichamelijke klachten of een stressvolle situatie problemen met inslapen of doorslapen en ben je overdag slaperig? Dan is een slaaptherapie compact aan te bevelen. Je kan ook tijdens de zwangerschap leren hoe je weer beter kunt slapen. Kijk hier maar eens: Online Slaaptherapie compact

Hoe kan je tijdens de zwangerschap beter slapen? 

  • Heb je last van misselijkheid? Vaak helpt het om over de dag heen af en toe een biscuitje of cracker te eten. Dat houdt de maag vol, maar zet niet aan tot misselijkheid. Wanneer je 's nachts misselijk wakker wordt, eet dan ook direct voor het slapen een cracker.
  • Drink later in de middag en 's avonds niet te veel. Het is belangrijk dat je voldoende water drinkt, maar probeer dit vooral eerder op de dag te doen.
  • Vermijd zware maaltijden 's avonds
  • Wordt je wakker door brandend maagzuur? Vermijd gebakken voedsel en eten met veel kruiden of een hoge zuurgraad, zoals tomaat.
  • Probeer, als het mogelijk is, in de middag een kort dutje te doen wanneer je je slaperig voelt.
  • Vermijd slaapmiddelen en kruidenmiddeltjes waarvan niet bekend is of zij veilig zijn voor de ongeboren baby.

Slaaphouding tijdens de zwangerschap

Tegen einde van de zwangerschap wordt het steeds moeilijker om een comfortabele slaaphouding te vinden. Hoe kun je ondanks diverse zwangerschapsklachten en de dikke buik zo lekker mogelijk te liggen?

Op je buik slapen

Terwijl je tijdens de eerste maanden van de zwangerschap wel op je buik kunt slapen lukt dat in de laatste maanden natuurlijk niet meer.

Op je rug slapen

In de laatste maanden van de zwangerschap kun je beter niet voor langere tijd op de rug te liggen. Dit heeft o.a. een nadelig effect op je doorbloeding en ademhaling.

Op je zij slapen

In de laatste maanden voor de bevalling is het beter om op de (linker) zij te slapen. Daardoor wordt je onderlichaam beter doorbloed.

Tips: Comfortabel liggen tijdens de zwangerschap

Gewone kussens of een speciaal zwangerschapskussen kunnen steun bieden voor je rug of buik. Als je op je zij ligt kan een kussen tussen je knieën voor een comfortabelere houding zorgen.Ook beweging overdag, ontspanningsoefeningen, rekken, een warm bad of massage kunnen helpen om wat lekkerder te kunnen liggen tijdens de zwangerschap.

Het 'Slaapmaatje' is de perfecte oplossing voor het handhaven van de juiste slaaphouding!

Slaapmaatje voor perfecte slaaphouding

De beste slaaphouding is namelijk op de zij. Het is dan wel belangrijk dat je bovenlichaam niet naar voren kantelt. Het Slaapmaatje helpt daarbij en zorgt ervoor dat je in de beste slaaphouding ligt. Het Slaapmaatje komt oorspronkelijk uit Indonesië, waar deze een ''Goeling'' heet.

Gebruik: Het Slaapmaatje kussen plaats je tussen je knieën en armen waardoor er een goede en comfortabele slaaphouding wordt bevorderd. Deze is rechtstreeks te bestellen in onze webshop: Slaapmaatje 

Slaaptherapie:

Heb je problemen met inslapen of doorslapen, los van zwangerschapsklachten of het verzorgen van de baby 's nachts, dan kan een compacte slaaptherapie je helpen om weer beter te slapen. 

 

 

Filter
14 producten
Merlanduo Nederland Fleece deken Merino wol
Merlanduo NederlandFleece deken Merino wol

De isolerende Merino wol zorgt er ...

De isolerende Merino wo...

Op voorraad
€79,00 Incl. btw
Toevoegen
NoNoise  Oordoppen slaap
NoNoise Oordoppen slaap

Snurken kan geluidsniveaus bereike...

Snurken kan geluidsnive...

Op voorraad
€19,95 Incl. btw
Toevoegen
Slaapmaatje - Slaaprol (Sleepmate)
Slaapmaatje - Slaaprol (Sleepmate)

Slaapmaatje, ook wel slaaprol of s...

Slaapmaatje, ook wel sl...

Op voorraad
€49,95€44,90 Incl. btw
Toevoegen
  • Sinds 2011 online Natuurlijk Beter Slapen
  • Wetenschappelijk onderbouwd
  • Verbetert uw slaap en gezondheid
Slaapcoach Wat je (niet) moet doen om goed te slapen - Slaapboekje
SlaapcoachWat je (niet) moet doen om goed te slapen - Slaapboekje

Beide slaapboekjes gecombineerd in...

Beide slaapboekjes geco...

Op voorraad
€14,95 Incl. btw
Toevoegen
Slaapcoach Slaapmaatje Sloop
SlaapcoachSlaapmaatje Sloop

Een losse kussensloop voor het Sla...

Een losse kussensloop v...

Op voorraad
€24,95 Incl. btw
Toevoegen
SleepRight Intra nasal Sleep inhaler Neusspreider met Lavendel
SleepRightIntra nasal Sleep inhaler Neusspreider met Lavendel

SleepRight Intra nasal Sleep inhal...

SleepRight Intra nasal ...

Op voorraad
€21,95 Incl. btw
Toevoegen
Moonbird | Ademhalingscoach
Moonbird | Ademhalingscoach

Moonbird is jouw gids bij langzame...

Moonbird is jouw gids b...

Niet op voorraad
€179,00 Incl. btw
Bekijken
Ella Health Verzwaringsdeken
Ella HealthVerzwaringsdeken

De meeste klanten beschrijven hun ...

De meeste klanten besch...

Op voorraad
€59,95 Incl. btw
Toevoegen
Ella Health Verzwaringsdeken | Kind
Ella HealthVerzwaringsdeken | Kind

Met onze verzwaringsdeken garander...

Met onze verzwaringsdek...

Op voorraad
€52,95 Incl. btw
Toevoegen
SleepPro  Knarsbitje op Maat Standard 3.0 mm
SleepPro Knarsbitje op Maat Standard 3.0 mm

Nu kun je eenvoudig vanuit huis ee...

Nu kun je eenvoudig van...

Op voorraad
€89,95 Incl. btw
Toevoegen
Saltpipe Classic zout inhaler - 60 gram
SaltpipeClassic zout inhaler - 60 gram

Saltpipe zout inhaler zorgt voor e...

Saltpipe zout inhaler z...

Op voorraad
€47,95 Incl. btw
Toevoegen
Saltpipe Mini zout inhaler - 20 gram
SaltpipeMini zout inhaler - 20 gram

Saltpipe zout inhaler zorgt voor e...

Saltpipe zout inhaler z...

Op voorraad
€23,95 Incl. btw
Toevoegen
SleepPro  Neusspreider - Neusdilatator  - Trail Pack - 2 sizes M/L
SleepPro Neusspreider - Neusdilatator - Trail Pack - 2 sizes M/L

Een neusspreider kan je helpen je ...

Een neusspreider kan je...

Op voorraad
€17,95 Incl. btw
Toevoegen
SleepPro  Neusspreider - Neusdilatator  - 3 stuks
SleepPro Neusspreider - Neusdilatator - 3 stuks

Neusspreider kan je helpen je neus...

Neusspreider kan je hel...

Op voorraad
€22,95 Incl. btw
Toevoegen

Overige categorieën in Slaap Info

Slaap tijdens de zwangerschap

Veel vrouwen hebben tijdens de zwangerschap last van vermoeidheid en slaapproblemen. De hormonale veranderingen beïnvloeden ook het slapen. Misselijkheid, druk op de blaas, brandend maagzuur, krampen, kortademigheid en, niet te vergeten, de bewegingen van het kindje kunnen de slaap flink verstoren.

Veel vrouwen zijn bovendien emotioneel gevoeliger en minder stabiel. De zorgen, die ook vaak bij een zwangerschap horen kunnen dan ook voor slapeloze nachten zorgen. Gelukkig zijn deze problemen tijdelijk. Soms kan echter tijdens de zwangerschap of na de bevalling ook een langdurig slaapprobleem ontstaan.

Vermoeidheid tijdens de zwangerschap

Vooral in de eerste maanden van de zwangerschap hebben veel vrouwen last van slaperigheid. Dat komt vooral door de toegenomen productie van het hormoon progesteron. Hierdoor kan ook het slaapritme verstoord raken. Als het mogelijk is, kan een dutje overdag wonderen verrichten.

's Nachts wakker tijdens de zwangerschap

In de eerste maanden kan de groeiende foetus op de blaas drukken er ervoor zorgen dat je 's nachts wakker wordt en naar de wc moet. Vaak wordt dat na de derde maand wat beter omdat de baby dan minder op de blaas drukt. Tijdens de laatste 3 maanden van de zwangerschap neemt de druk op de blaas weer toe. Daarnaast zijn de bewegingen van de baby duidelijk te voelen. Sommige aanstaande moeder hebben 's nachts last van brandend maagzuur of krampen.

Rusteloze benen tijdens de zwangerschap

Veel vrouwen hebben tijdens de zwangerschap last van rusteloze benen, waardoor het slapen verstoord kan worden. De volgende tips kunnen helpen om de klachten te verlichten:

  • Beweeg overdag voldoende, maar niet te intensief (dat kan de klachten juist weer verergeren)
  • Masseer je benen
  • Neem een warm bad
  • Vermijd cafeïne
  • Rusteloze benen kunnen ook veroorzaakt worden door een ijzer- of vitaminetekort. Check met je verloskundige of dat bij jou het geval is en welke supplementen je dan eventueel kan gebruiken.

Lees meer over rusteloze benen

Slapeloosheid tijdens de zwangerschap

Ben je zwanger en heb je naast lichamelijke klachten of een stressvolle situatie problemen met inslapen of doorslapen en ben je overdag slaperig? Dan is een slaaptherapie compact aan te bevelen. Je kan ook tijdens de zwangerschap leren hoe je weer beter kunt slapen. Kijk hier maar eens: Online Slaaptherapie compact

Hoe kan je tijdens de zwangerschap beter slapen? 

  • Heb je last van misselijkheid? Vaak helpt het om over de dag heen af en toe een biscuitje of cracker te eten. Dat houdt de maag vol, maar zet niet aan tot misselijkheid. Wanneer je 's nachts misselijk wakker wordt, eet dan ook direct voor het slapen een cracker.
  • Drink later in de middag en 's avonds niet te veel. Het is belangrijk dat je voldoende water drinkt, maar probeer dit vooral eerder op de dag te doen.
  • Vermijd zware maaltijden 's avonds
  • Wordt je wakker door brandend maagzuur? Vermijd gebakken voedsel en eten met veel kruiden of een hoge zuurgraad, zoals tomaat.
  • Probeer, als het mogelijk is, in de middag een kort dutje te doen wanneer je je slaperig voelt.
  • Vermijd slaapmiddelen en kruidenmiddeltjes waarvan niet bekend is of zij veilig zijn voor de ongeboren baby.

Slaaphouding tijdens de zwangerschap

Tegen einde van de zwangerschap wordt het steeds moeilijker om een comfortabele slaaphouding te vinden. Hoe kun je ondanks diverse zwangerschapsklachten en de dikke buik zo lekker mogelijk te liggen?

Op je buik slapen

Terwijl je tijdens de eerste maanden van de zwangerschap wel op je buik kunt slapen lukt dat in de laatste maanden natuurlijk niet meer.

Op je rug slapen

In de laatste maanden van de zwangerschap kun je beter niet voor langere tijd op de rug te liggen. Dit heeft o.a. een nadelig effect op je doorbloeding en ademhaling.

Op je zij slapen

In de laatste maanden voor de bevalling is het beter om op de (linker) zij te slapen. Daardoor wordt je onderlichaam beter doorbloed.

Tips: Comfortabel liggen tijdens de zwangerschap

Gewone kussens of een speciaal zwangerschapskussen kunnen steun bieden voor je rug of buik. Als je op je zij ligt kan een kussen tussen je knieën voor een comfortabelere houding zorgen.Ook beweging overdag, ontspanningsoefeningen, rekken, een warm bad of massage kunnen helpen om wat lekkerder te kunnen liggen tijdens de zwangerschap.

Het 'Slaapmaatje' is de perfecte oplossing voor het handhaven van de juiste slaaphouding!

Slaapmaatje voor perfecte slaaphouding

De beste slaaphouding is namelijk op de zij. Het is dan wel belangrijk dat je bovenlichaam niet naar voren kantelt. Het Slaapmaatje helpt daarbij en zorgt ervoor dat je in de beste slaaphouding ligt. Het Slaapmaatje komt oorspronkelijk uit Indonesië, waar deze een ''Goeling'' heet.

Gebruik: Het Slaapmaatje kussen plaats je tussen je knieën en armen waardoor er een goede en comfortabele slaaphouding wordt bevorderd. Deze is rechtstreeks te bestellen in onze webshop: Slaapmaatje 

Slaaptherapie:

Heb je problemen met inslapen of doorslapen, los van zwangerschapsklachten of het verzorgen van de baby 's nachts, dan kan een compacte slaaptherapie je helpen om weer beter te slapen. 

 

 

Slaap tijdens de zwangerschap
Vergelijk 0

Voeg nog een product toe (max. 5)

Start vergelijking