Cognitieve Gedragstherapie

 

De Slaapcoach training is gebaseerd op de Cognitieve Gedragstherapie voor Insomnie (CGT-I). De behandeling wordt in een uitgebreidere vorm ook gebruikt voor mensen die lijden aan chronische slapenloosheid. Chronische slapeloosheid houdt in dat je langer dan een maand problemen hebt met inslapen, doorslapen en/of de vroeg wakker worden, zonder uitzicht op verbetering.

 

Als je wilt weten of jouw slaapprobleem als chronisch gekwalificeerd wordt, kun je het beste de Slaaptest invullen.

 

Stap voor stap beter slapen met SLaapcoach

 

Over Cognitieve Gedragstherapie

 

CGT is een behandelmethode waarbij de manier waarop mensen denken en zich gedragen centraal staan om bepaalde problemen op te lossen. Je gedrag wordt voor een groot deel bepaald door de manier waarop je ergens over denkt. Als voorbeeld: wanneer je naar bed gaat met het idee dat je vast wel moeite zult hebben om zonder slaapmiddel in slaap te vallen, is de kans heel groot dat dat inderdaad het geval zal zijn. Wanneer je erin slaagt om op een andere manier te denken, kun je zelf je probleem oplossen, en komt het ook niet meer terug.

 

Er is zeer veel wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de effectiviteit van Cognitieve Gedragstherapie, waardoor is aangetoond dat dit een zeer succesvolle behandelmethode is.

 

Lees verder: Wetenschappelijk bewezen



Heb je de slaap-
test al gedaan?

Het kost je slechts vijf
minuutjes van je tijd.


Test jezelf!

Beter slapen?
Doe de training!

Iedereen kan leren om
beter te slapen, jij ook!


Slaaptraining

Wetenschappelijk Beste Behandelmethode Voor Slapeloosheid

Levenslang bruikbare adviezen.

Lees meer…

Ontvang slaapnieuws en altijd een praktische slaaptip in je eigen Slaapbrief!